Aktywna wiosna

Za oknem piękna pogoda, a ciepłe weekendy sprzyjają wycieczkom i spacerom w parku. Warto wykorzystać tę okazję i polepszyć swoją kondycję. Aktywny tryb życia wcale nie musi być uciążliwy, a w połączeniu ze zdrową dietą może zdziałać cuda i sprawić, że podczas wakacyjnego wyjazdu będziemy mieć wysportowane ciało i płaski brzuch.

Spacer z kijkami

Od kilku lat coraz popularniejsza jest dyscyplina zwana nordic walking. Jest to bardzo przyjemna forma aktywności fizycznej, polegająca na rytmicznych marszach z użyciem kijków. W porównaniu do tradycyjnego spaceru, angażowane są tutaj siły do poruszania kijków z obu stron. Dzięki nordic walking wzmacniają się różne mięśnie ciała, w tym mięśnie klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, mięśnie ramion i brzucha. Odpowiednia stymulacja mięśni powoduje, że spalamy więcej kalorii niż przy zwykłym chodzie, a dodatkowo odciążamy stawy i redukujemy nacisk na piszczele, kolana, biodra oraz plecy. Nordic walking jest dyscypliną dostępną dla każdego – niezależnie od wieku, wagi i kondycji. Dokładając do tego scenerię parku, lasu bądź łąki możemy w ten sposób miło spędzić czas.

Czas na rower

Wraz z pierwszymi promieniami słońca warto wyciągnąć z piwnicy rowery dla całej rodziny. To może być świetny sposób na spędzenie czasu z najbliższymi np. podczas wycieczki do pobliskiego lasu. Przed przejażdżką warto pamiętać o sprawdzeniu powietrza w oponach i przerzutek, a także konserwacji elementów metalowych (np. łańcucha), łatwo podatnych na korozję. Ważne jest również posiadanie elementów odblaskowych oraz świateł do jazdy po zmroku, co zapewni bezpieczeństwo na drodze. Jazda na rowerze pomaga bardzo szybko zrzucić zbędne kalorie, wzmacnia mięśnie i zapewnia rozrywkę dla całej rodziny.

Wieczorny jogging

Jeśli chcesz wzmocnić swoją formę, warto skorzystać z ładnej pogody, wskoczyć w dres i wybrać się na wieczorny jogging. Możesz zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, psa lub odtwarzacz muzyczny. Przy bieganiu ważne jest odnalezienie własnego tempa i utrzymywanie go. Warto przygotować sobie małą butelkę wody, aby w przerwie uzupełnić płyny. Istotna jest tu kwestia regularności. Jeśli uda Ci się biegać systematycznie, gwarantujemy, że schudniesz i będziesz się wysypiać, a przede wszystkim znacznie wzmocnisz swoją formę. Wtedy bez problemu pokonasz każde schody!

Jeśli planujemy regularnie uprawiać jogging, pamiętajmy o ochronie naszych stawów i kości. Polecam wypróbować http://vita-centrum.pl/51-flexistrong.html

Wiosną można uprawiać wiele sportów, także grupowych, więc możesz zaangażować do nich również swoją rodzinę i przyjaciół. Wraz z nadejściem kolejnych pór roku warto kontynuować wszelkie aktywności fizyczne, by utrzymać formę przez 365 dni.

 

Be the first to comment on "Aktywna wiosna"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*